Muziek enzo·Over Mijzelf·Zwijmelen op Zaterdag

Zwijmelen op zaterdg 29 – 2017

Trieste dag vandaag, evenals de laatste paar dagen. Voel mijzelf dan ook zeer triest, vermoeid, en nog heel veel meer. Vandaag trek ik me op aan Ede Staal.

Ede Staal – ’t het nog nooit zo donker west
Ze woonden soamen in ’n hoeske
Zai was wat stief van reumetiek
Toch konden de zok hail nuver redden
In ’t lutje hoeske achter diek

De kinder waren al laank de deur oet
Toch kwamen ze voak nog op ’t ol stee
En mainstied hadden ze ’t over vrouger
Din wizzen z’apmoal wat e zee

refr.:
’t Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of ’t wer altied wel weer licht

Zes hounder en ’n olde sege
’n Swientje op ’t hok en ’n kaampke laand
En twijmoal doags even over ’t loantje
En din huil opoe hom bie d’haand

Zien haile leven haar e aarbaid
En moeke mit acht kiender thoes
Bie zummerdag hail vroug aan’t maaien
En pas om melkenstied bie hoes

Toun op ’n zundag in december
Krigt opa ’t zomor zo benauwd
Zien dochter brengt hom din noar stad tou
Omdat ze t’aiglieks nait vertraauwt

En anderdoags is e overleden
’t Het mie veur ’t olske zo begroot
Meschain was ’t beter andersom west
Want drij week loater was ze dood

De dood dat heb je nait veur ’t zeggen
Want baaide wollen ze geern geliek
Ze rusten zacht doar op ’t kerkhof
Vlak bie ’t hoeske achter diek

De vertaling vind je hier.

9 gedachten over “Zwijmelen op zaterdg 29 – 2017

  1. Corry er zijn inderdaad veel trieste gebeurtenissen de laatste tijd en als dan ook het weer zo triest is dan telt het dubbel. Goed rusten en weten dat na regen de zon ook weer gaat schijnen.

    Liked by 1 persoon

  2. Hej Corry, fijn dat ik je eindelijk heb gevonden. Jij hebt al een aantal keren op mijn blogs gereageerd, maar steeds kreeg ik geen melding van een nieuw logje van jou. Als ik op het linkje klikte kwam ik op je blog van blogspot uit (2011) en op je andere blog staat nog steeds het berichtje van Artis. Goed dat ik maar eens aan het speuren ben gegaan. Ik ga je nu via dit blog volgen. Zag ook al dat je leuke uitjes had, o.a. met Melody naar de beeldentuin in Gees en ijs eten. Beide adresjes ken ik, dus was er in gedachten even bij. Spijtig om te horen dat je je nu niet zo fit voelt. Hopelijk gaat het snel wat beter. Straks ga ik extra even zitten voor het lied van Ede, nu moet ik snel de pannen op het fornuis zetten.
    Lieve groet Willy

    Like

    1. Hoi Willy! Sorry dat ik zomaar “weg” was. De weblog CorryJohan kon ik ineens niet meer benaderen. Daardoor kon ik ook geen berichtje plaatsen over de nieuwe blog. Goed dat je mij gevonden hebt! Voel me kennelijk nog niet zo heel fijn, want ben vanmorgen weer in slaap gevallen. Thuiszorg komt mij ’s morgens de kousen aantrekken en daarvoor ga ik graag even douchen. Alleen vandaag dus niet. Dan maar even gewoon lekker poedelen. Niks mis mee, hebben we jaren gedaan uiteindelijk.
      Dus: welkom terug .
      Groetjes, Corry

      Like

Jouw reactie is zeer welkom, bedankt alvast.

