Muziek enzo·Over Mijzelf·Zwijmelen op Zaterdag

Zwijmelen op Zaterdag 24 – 2017

Mede dankzij de uitzending van “Wij zijn er bijna” ben ik een beetje in Iers sferen. Geniet geweldig van de prachtige natuur, de oude dorpjes, de bouwvallen, maar ook de oude dingen die nog steeds bestaan. En wat ik daar, ook tijdens ons eigen bezoek aan Ierland, enorm van onder de indruk was zijn de heel oude begraafplaatsen. Afgelopen maandag kon je ook zien, hoe er graven binnen de muren van een vervallen kerk waren.

Tja, en dan moest er maar weer een Ierse zwijmel komen:

 

Op Wikipedia staat  een beschrijving van die fields of Athenry.

Even een mooi plaatje van een z.g. ronde toren. Deze staat in Ardmore (Zuid-Ierland). Ze werden gebouwd door monniken bij hun abdijen, als schuilplaats voor de vikingen. Het bijzondere is, dat de toegangsdeur heel hoog zit, slechts bereikbaar met een ladder. Als dan de laatste monnik binnen was, werd de ladder naar binnen gehaald, en was men veilig. Er waren in de toren ook meerdere verdiepingen.

DCIM100MEDIA

De foto die wij zelf maakten van deze toren kan ik niet vinden. Deze heb ik op het wereldwijde web gevonden. Hier dus.

13 gedachten over “Zwijmelen op Zaterdag 24 – 2017

    1. Misschien weet je (nog) dat mijn man en ik eigenlijk fervente Scandinaviëgangers waren, Maar 1 x vreemd gaan (naar Ierland dus) maakte dat ik er graag nog eens heen zou gaan. Zo niet mijn man want: ” ’t Is Noorwegen niet “. Nou ja…..

      Like

Jouw reactie is zeer welkom, bedankt alvast.

