Over Mijzelf·Vakanties algemeen·Zwijmelen op Zaterdag

Zwijmelen op Zaterdag 23 – 2017

Maandagavond begint de 2017-versie van “wij zijn er bijna”. Het programma dat een groep Nederlandse toeristen volgt, die met eigen camper of caravan een rondreis maakt. Martine van Os reist mee en doet verslag. Dit jaar gaat de reis naar (en door) Ierland, een land waar Johan en ik ook eens geweldig genoten hebben. Logisch dus, dat ik hoop lekker te gaan genieten. Omdat ze o.a. ook Tipperary aandoen, wist ik meteen welk lied ik vandaag eens moest plaatsen.  Ik heb een, vind ik, mooie versie uitgezocht:

Op https://www.maxvandaag.nl/programmas/tv/we-zijn-er-bijna  kun je iets te weten komen over de reis door Ierland. Veel plezier.  Verdikkeme, krijg ik de link niet goed geplaatst, maar dat mag de pret niet drukken.  Te zien op 31 juli op NPO 1,  21.25 uur.

12 gedachten over “Zwijmelen op Zaterdag 23 – 2017

  1. Wij kijken er ook vaak naar.
    Vol verbazing dat dan wel pffff moet er eerlijk gezegd niet aan denken om mee te reizen Whahahaha.
    Een alleenstaande collega van me die deed dit vroeger met een club van Adria Caravans.

    Like

  2. Ik denk dat alleen de mensen die de eerste jaren na de oorlog min of meer bewust hebben meegemaakt, of ouder, zich dit lied zullen herinneren. Wel grappig, ik zocht het even op en ontdekte dat het in 1912 is geschreven, en al in de eerste wereldoorlog populair werd, vooral onder militairen. Blijkbaar is het “grensoverschrijdend” geworden. Ik vond dat het ontstaan is uit een weddenschap; lees de curieuze geschiedenis hier: http://homepage.tinet.ie/~tipperaryfame/longway1.htm

    Like

  3. Heb het wel eens gezien ja.. En zeker als ze in een gebied komen dat bekend is, is het leuk om te kijken.
    Het nummer blijft heerlijk! Daar wordt een mens vrolijk van als hij/zij het nog niet is 🙂
    Liefs

    Like

    1. Heb nu net even in de spam gekeken, en ja, daar sta jij 2 keer in. Ik kijk eigenlijk nooit in die lijst. Gevolg is wel, dat ik nu heel veel moet opruimen.

      Prettig weekend!

      Corry

      Like

Jouw reactie is zeer welkom, bedankt alvast.

