Muziek enzo·Over Mijzelf·Zwijmelen op Zaterdag

Zwijmelen op zaterdag 19 -2017

Afgelopen week ( 23 –

 

30 juni) was ik een weekje in Voorthuizen op de Ackersate. Ik had er een fijne, compleet verzorgde week, samen met een medebewoonster van het appartementencomplex waar ik woon. T.z.t. zal ik eens wat foto’s plaatsen.

Deze inleiding vanwege een lied dat door een van de vakantiegasten gezongen werd, tijdens de z.g. “bonte avond”. Een dame van 93 {!} jaar, met een dijk van een stem. De hoge c kwam er feilloos uit. Kippenvel.

Daarom deze keuze voor het zwijmelen van deze zaterdag. Ben er van doordrongen, dat sommigen dit misschien niet om aan te horen vinden, maar het is en blijft mijn keuze. Temeer daar ik dit zelf ooit met een koor gezongen heb. Geweldig mooi!

 

Tekst:

Panis angelicus
fit panis hominum
Dat panis coelicus figuris terminum
o res mirabilis
Manducat Dominum
Pauper, pauper servus et humilis
Pauper, pauper servus et humilis

Panis angelicus
fit panis hominum
Dat panis coelicus figuris terminum
o res mirabilis
Manducat Dominum
Pauper, pauper servus et humilisT
Pauper, pauper servus servus et humil

9 gedachten over “Zwijmelen op zaterdag 19 -2017

  1. Het is geen muziek die ik zelf zou kiezen, omdat ik niet zo thuis ben in die sferen.
    Ik vind het wel ontroerend mooi gezongen!
    En mijn moeder heeft zolang ze kon ook in koren gezongen, ze was alt.
    Ze zou dit prachtig gevonden hebben, weet ik zeker!

    Liked by 1 persoon

Jouw reactie is zeer welkom, bedankt alvast.

