Over Mijzelf

2017 al op de 5e pagina

Hè, wat bedoel je: 5 pagina’s?  Nou, kijk daarvoor maar even terug op mijn blog van 31 december, daar wordt gezongen over de 365 lege pagina’s van 2017. Dit wetend, is er dus al 4  bladzijden vol geschreven dit jaar.

En nee, ik heb niet stil gezeten.

                                                                 2017

1 januari:  was altijd de verjaardag van Johan. Vanaf de eerste keer zonder hem, gaan we lunchen op die dag. Dit jaar dus al voor de 4e keer. Iedereen vindt dat heel gezellig en fijn, zelfs zo, dat een kleindochter stelde, dat we “die erin houden, oma!”  Verkapte opdracht voor mij?

2 januari: huis “kuisen”, want ook al heb ik dan geen bezoek gehad, er ligt wel van alles.

3 januari: ’s morgens worden hier elke dinsdag medicijnen en maaltijden  bezorgd. Daarna om 12 uur naar het seniorenrestaurant, waar ik elke week geniet van een heerlijke maaltijd, samen met zo’n 12 andere senioren. Altijd heel gezellig.  ’s Middags een rondwandeling gemaakt en even op bezoek  bij een paar goede kennissen.

4 januari: ’s morgens kwam mijn onvolprezen hulp, die als een soort witte tornado door het huis gaat. Heel slecht weer, die dag. ’s Middags een oude ordner bekeken, was benieuwd wat er in zat.  Nou, een verrassing. Allemaal z.g. feestgidsen, gemaakt t.g.v. diverse huwelijken in de familie. Onnodig te zeggen, dat ik genoten heb. Vooral van de “wist-u-datjes”.  Maar ook komt er dan een heel stuk herinnering boven. Zó mooi!

5 januari

Vandaag een midweekje geboekt in een huisje op Stiennboer.

Later meer over de dag van vandaag. Als het tempo voor mij zo doorgaat, ben ik benieuwd waar het voor mij eindigt in 2017. We zien wel! Ik ben blij en dankbaar dat ik e.e.a. weer wat aan kan!

 

 

5 gedachten over “2017 al op de 5e pagina

  1. Knap hoor dat je er stug mee doorgaat…met je blog ….Fijn dat jullie 1 Januari met z’n allen gaan lunchen…..en zo ook Johan herdenken…. De dinsdag is dan een drukke maar gezellige dag …en de woensdag met je hulp….Fijn dat je toch weer van alles kunt en straks een midweekje weg…Fijn dat je zo kunt genieten ! 🙂

    Like

  2. Heerlijke berichten en mooie vooruitzichten….wat wil een mens binnen de mogelijkheden nog meer…
    Ben blij voor je, maar ja daarmee vertel ik je niets nieuws.

    Xie je morgen, knuffel xxx

    Like

Jouw reactie is zeer welkom, bedankt alvast.

